058-321-8801
לוגו ללא מלל

בניית אתרים: קבלו 10 טיפים מנצחים

1. הגדירו קהל יעד ומטרה

כדי ליצור אתר ייחודי, אתם חייבים לאפיין את קהל היעד שלכם, ולהגדיר את מטרת האתר.
נסו לחשוב: מי קהל היעד? מה הוא מחפש? איך הוא מגיע לאתר? מה מניע אותו? מה אתם רוצים לגרום לו לעשות? כך תיצרו אתר אפקטיבי שאכן יעשה את העבודה.

2. הגדרתם מטרה? תתמקדו בה

לאתר שלכם יש מטרה מרכזית אחת. אל תתפזרו לתחומים שאינם קשורים למה שאתם עושים.
כך לדוגמה, אתר של חברת ביטוח לא צריך לתת עצות לפרסום העסק בדיגיטל. זה פשוט לא רלוונטי. ככל שתהיו ממוקדים יותר, כך האתר שלכם יהיה אפקטיבי יותר.

3. נסו לצלוח את מבחן 3 השניות

3 שניות, זה פרק הזמן שגולש ממוצע מקדיש לאתר שלכם. אחרי הזמן הזה הוא יכריע האם להמשיך לגלול, או לסגור את האתר.
אתם חייבים למצוא דרך לגרום לו להישאר איתכם. מסר חד בכניסה לאתר יגרום לו להמשיך באתר. ממשק ידידותי ונוח יגרום לו לשהות באתר ואפילו לחזור לסיבוב נוסף.

4. "מובייל פירסט" זו לא רק סיסמה

סיכוי של 85% שאתם קוראים את הכתבה הזאת במובייל. ככה זה, היום כולם נמצאים בסמארטפון. גם את האתר שלכם יפתחו בעיקר במובייל, לכן אתם חייבים לחשוב על עיצוב למובייל כבר מהשלבים המוקדמים ביותר.

איך מתאימים אתר למובייל?

  • רספונסיביות – תבנו אתר רספונסיבי, שמתאים את עצמו באופן אוטומטי.
  • בלי פלאש – אל תשמשו בפלאש לאתר מובייל. זה מספק חווית משתמש לא טובה ופוגע ב-SEO. במקום פלאש, אפשר לעשות שימוש ב-HTML5.
  • מהירות – עליכם לעשות הכל כדי לצמצם את זמן טעינת האתר. הקטינו משקלי תמונות, שדרגו את האחסון, מזערו את קריאות השרתים. כל פעולה שתמהר את האתר תתקבל בברכה.

5. השקיעו הרבה מחשבה בבחירת פלטפורמה אידיאלית

רוב האתרים נבנים בעזרת פלטפורמה קיימת, כמו וורדפרס או וויקס. באתרים מורכבים יותר יש צורך בשימוש בקוד. כאשר אתם בוחרים פלטפורמה לבניית האתר, אתם חייבים לקחת בחשבון את כלל המשתנים.

  • קידום – קידום במנועי חיפוש הוא משתנה קריטי, כיוון שזה מה שיקבע האם יגיעו לאתר שלכם. חשוב לוודא שאתם בוחרים פלטפורמה נוחה לקידום, ומקפידים על בניה לפי הכללים.
  • עיצוב – יש מערכות ניהול שלא מאפשרות כמעט שליטה בעיצוב של האתר. זה נכון בעיקר לאתרי חנות שנבנים במערכת סגורה. הקפידו לבחור במערכת העונה על השאיפות העיצוביות שלכם.
  • ניהול – בונה האתרים לא ישאר איתכם לנצח. כשיגמר התהליך, אתם תישארו עם אתר שצריך לתחזק. תבחרו מערכת שניתנת לניהול גם על ידי אנשים שלא מבינים בקוד.

6. אל תתפשרו על תמונות

בעלי אתרים רבים לא מבינים עד כמה תמונות קריטיות לאתר שלהם. אפילו האתרים המינימליסטיים ביותר, צריכים תמונות טובות שישדרגו אותם.

  • אם מדובר באתר חנות, כדאי להיעזר בצלם מקצועי שיצלם את כל המוצרים שלכם.
  • אם מדובר באתר תדמית של חברה, כדאי להוציא צלם לשטח ולצלם תמונות של הצוות, של המשרד ושל פרויקטים.
  • אם אין לכם אפשרות לצלם, תשקיעו בתמונות ממאגרים בתשלום. כך תקבלו תמונות איכותיות ללא חשש של זכויות יוצרים.

7. תהיו עקביים עם הצבעים

אחת המחלות של אתרי אינטרנט, היא פיזור בעיצוב. כמו הלוגו שלכם, גם האתר חייב להיות מבוסס על צבע אחד מרכזי, וצבע משני שמשלים אותו. הצבע הנבחר ילווה את כל האתר, וייצור מותג מובחן ונעים לעין.

8. ריווח עושה אור בעיניים וטוב בלב

לבעלי אתרים יש נטיה לנסות לנצל את השטח. להכניס עוד טקסט, להוסיף תמונה, לחזק את המסר. אבל אתרים טובים, הם אתרים ששומרים על ריווח.
המרווח מאפשר לעיניים לנשום, למבט להתמקד ולגולש לאהוב את האתר שלכם ולהרגיש בו טוב. אז תעשו טובה, תשמרו על רווחים.

9. תהפכו את האתר לאישי

חברות רבות, נוטות להדגיש את השירותים שלהן, את המקצועיות ואת הניסיון. מה הן שוכחות? להציג את האנשים.
לקוח פוטנציאלי שמגיע לאתר שלכם רוצה להבין מי אתם. הוא שמח לשמוע שאתם מקצועיים, או חכמים, אבל הוא רוצה לדעת מי אחראי על האתר הזה. לדעת עם מי הוא יוצר קשר בסופו של דבר.
מה לעשות? הקפידו להציג באתר תמונות ושמות של אנשים אמיתיים מהארגון. ככל שהארגון גדול יותר, יהיה צורך בהצגה של יותר בעלי תפקידים. יחד עם זאת, במקרים רבים אפשר להסתפק בהצגה של אדם או שניים.
נסו לחשוב מי ייצג את הארגון שלכם בצורה הטובה ביותר מול הגלשים. אפשר גם להוסיף רשימה של דמויות מפתח בארגון וכתובת מייל ליצירת קשר בצורה ישירה.

10. תבחרו חברת בניית אתרים שמתאימה לכם

יש המון חברות לבניית אתרים. הן יציגו לכם תיק עבודות יפה, הצעה אטרקטיבית והמון פאסון. כשאתם ניגשים לבחור חברה, תבחרו בכזו שבאמת מתאימה לכם.
על מה להקפיד? בידקו האם התקציב מתאים לשאיפות שלכם? האם יש לכם כימיה עם בונה האתרים? האם הם עיצבו אתרים אחרים מהתחום שלכם? ובעיקר, האם הם מדברים בשפה שלכם.
האם הם יודעים להוריד את המונחים המקצועיים למילים שלכם. האם אתם באמת מבינים את התהליך. האם אתם מרגישים איתם בנוח.

זה הולך להיות האתר שלכם

אולי יענין אותך גם :